Het lijkt wat overdreven om weer een forum te starten over de vermeende eindtijd waarin wij leven.

Toch besloot ik hiertoe na vele pogingen te hebben ondernomen op reeds bestaande eindtijdforums.

Ongeveer ¾ hiervan zijn puur geschoeid op Christelijk religieuse basis en proberen haar leden met bijbelteksten te overtuigen zich tot God te bekeren voordat het te laat is.

Daarnaast zijn er de New-Age aanhangers die óf -gelijk de Maya's- overtuigd zijn dat uitverkorenen door lichtschepen worden gehaald om elders verder te evolueren tot "Intelligent Designers" óf als "lichtende verschijningen" te blijven voortleven.

Tenslotte is er een marginale groep wetenschappers die wel zien dat er aards gezien van alles aan de hand is, doch zeker menen te weten dat er oplossingen gevonden zullen worden voor dit aardse tranendal.

Voor mij zijn dit allemaal zgn. "wishful thinking" illusies en/of vastgeroestte denkbeelden.

Dit forum wijkt hiervan duidelijk af!

Als leider van dit forum probeer ik U mee te nemen naar oude Oosterse wijsheid uit lang vervlogen tijden die stelde: "Alle cycli in ons Universum zijn elkaars gelijke en alles gebeurt tezelfdertijd. Alle cycli draaien uni en versum om elkaar heen en daar dankt dit deel van het Universum zijn naam aan".

Des te meer ik mij in deze Oosterse nalatenschap verdiepte - nagelaten als het pentagram des levens of de 5-elementenleer - des te meer leerde ik de Bijbel zien als een groots wetenschapsboek over de levenscyclus van Moeder Aarde en leerde ik tevens de vele vergelijkingen "opdat wij het niet zouden verstaan" lezen in het licht van deze wijsheid.

Alhier zal ik proberen in een aantal artikelen iets over deze Oosterse Wijsheid neer te leggen, waar wij zo ver van "gedesorienteerd" zijn.

In het recente verleden schreef ik onder andere een drieluik over deze nalatenschap in relatie tot de eindtijd: "De Illusies van God en Wetenschap", "De zelfopofferende mens" en "Krijgt de Bijbel toch gelijk?". Deze boeken zijn downloadbaar op www.confissius.com.

Een uitgebreider curriculum vindt U op www.geocities.com/genenboek.

Graag nodig ik U uit dit forum te kleuren met diepergaande discussie over deze oude zienswijze.

Ooit werd ons nagelaten "Alle cycli in het Universum zijn elkaars gelijke"

Dat betekent: Als men één cyclus kent, kan men alle cycli hieruit herleiden.

Het was een zoektocht die mijn leven tekende.