Ik wil heel graag ooit pleegkinderen. Als ik een groter huis had, dan werd ik meteen pleegmoeder van me nichtje ceejay!
Of gastouder worden..
Als iemand zijn ervaringen daarover hier met mij/ons wilt delen..heeeel erg graag!!
Ik heb een pleegdochter (Jennifer) ze komt als het goed is vandaag om een weekje hier door te brengen zodat we aan elkaar kunnen wennen. Ook weet je dat ik mijn eigen gastouderbureau heb. Het loopt nog niet super, zit nog niet vol bedoel ik daarmee, maar het gaat wel en het bevalt me prima. Ik vind het leuk en dankbaar, maar het is ook zwaar!
Ik was zelf een soort van pleegkind... mijn moeder was drugsverslaafde en daarom kwamen ik en mijn broertjes in een "Project"...
Het eerste jaar woonde we in een huis op een terrein waar internaten staan enzo. we hadden 5 groepsleiders zo als dat heet.
Maar na een jaar besloot 1 van die 5 definitief voor ons te gaan zorgen. zodat we als familie bij elkaar zouden blijven anders hadden we verspreid in internaten geweest. ook al was hij niet mn beste vriend, ik ben toch wel dankbaar dat hij deze zware taak op zich nam... jaja het was een man haha en hij zorgde in zijn uppie voor 5 kids waarvan er 1 naar een internaat ging omdat hij te baldadig was. Ik ben nu 20, maar mijn broertjes zitten nog bij hem en vinden het leuk daar.
Toch fijn dat er mensen zijn die je uiteindelijk leren wat manieren zijn haha anders was ik nu 1 of andere asociale trien denk ik....
Liefs Patries
Hey patries,
ja natuurlijk is dat goed. Ik heb je zelf ook gelinkt.
wel ontzettend lief van die man, dat ie wilde zorgen dat jullie bij elkaar bleven toch?!
Thnx :-)
Ja is zeker ontzettend lief!!!
Ben ook echt ontzettend blij dat hij er voor ons was/is!
anders hadden we in internaten gezeten, endaar hoorden we totaal niet thuis. Daar waren we zegmaar iets te braaf voor
Ik ga sparen voor ons toekomstige (pleeg)kind(je)! SMILE! Zulke dingen geven me nou hoop en zin in me leven. Het slechte wat je heb meegemaakt in positieve zin gebruiken..nu ga ik mezelf een schop onder me kont geven en verder met schoonmaken, knuf voor jullie allemaal:-)
en jij denkt dat je in aanmerking komt voor een pleegkind?
ik zou het toch maar eens goed uit gaan vragen je kunt nog niet eens voor je zelf zorgen laat staan voor een ander
Ben al bezig met informatie verzamelen. Ga een keertje een gesprek aan met iemand die me er meer over kan vertellen. heb laatst gehoord dat ze het vaak een voordeel vinden als je zelf kindermishandeling ed heb meegemaakt en dit in therapie goed probeert te verwerken. zo kun je de kids meer begripvolle ondersteuning geven.