Toen ik nog een hond had, kreeg hij altijd Bonzo brokken of diner! En ik had altijd Frolic brokken in huis, die kreeg hij als snoepvoer! En koekjes, daar was ook nooit gebrek aan!
Af en toe kreeg hij weleens iets van mijn eten! Wel pas, als ik klaar was met eten en ik hem riep! Als hij bedelde of gewoon het eten van mijn bord keek, kreeg hij niks! Maar hij kreeg nooit erg gekruidde dingen, alleen maar stukjes groente of een klein stukje vlees! Maar dat gebeurde maar af en toe, niet vaak, want hij mocht het eigenlijk niet en ik wilde ook niet, dat hij er regelmaat in zou gaan zien!
Wat hij wel regelmatig kreeg, was een bruine boterham! Als ik mijn brood klaarmaakte, kreeg hij 9 van de 10 keer een boterham! En dat vond hij toch wel zo lekker, daar deed hij alles voor!
Wat ik hem nooit gaf (geen enkele hond geef ik dat) waren aardappels (een hond kan niet tegen zetmeel) en chocolade (puur vergif voor een hond, maar ook voor een kat) en sterk gekruide etenswaren!
Onze honden krijgen eukanuba, omdat ze het daar beter op doen. Het lijkt veel duurder, maar ze hebben er minder van nodig, dus uiteindelijk scheelt het niet veel. Van natvoer raken ze vaak aan de diarree en laatst moest er dus zelfs eentje van spugen, dus dat laat ik maar achterwege voortaan. Het enigste 'mensenvoer' wat ze krijgen is soms wat smeerpaté om het uiteinde van hun kong dicht te smeren.
Ik denk dat ik volgende keer ipv koekjes ook maar eens frolic in huis haal ja..want ze krijgen zoveel koekjes dat ik me af ga vragen of dat niet iets teveel van het goeie is. en omdat ze nooit frolic krijgen als voer beschouwen ze dat ook al lekkernij. Brood krijgen ze ook wel eens een stukje. gewoon droog, als we de eenden voeren vanaf het balkon hihi want dat staan ze te schooien om dat brood, alsof het totaal uitgehongerde beestjes zijn.
Leuk dat je heb gereageerd! Van aardappels krijgen ze geloof ik toch ook huid-en vachtproblemen?