FORUM R Z V S
R Z V S
J
Jan-Jaap 25/01/2006 17:43

EHBO

De laaste weken zijn er een aantal blessures geweest in de recreatie competitie, de een erger dan de andere, maar toch.

Uit eigen ervaring weet ik dat in de sporthal geen bekertjes met ijs staan, ijs is het belangrijkste 'eerste hulp middel' bij (de meeste) blessures!

Ik wil graag jullie mening horen over 'ijs' in de sporthal en/of we op de maandag- en woensdagavond geen EHBO'er aanwezig moet zijn.

Ik begrijp dat dit niet makkelijk is, maar een ervaren sporter kan al heel goed adviseren bij een eventuele blessure.

De JAAP

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

A
Allard 25/01/2006 18:01
Goed standpunt. IJs is wel wenselijk, en EHBO is ook wel goed. Maar denk dat dit een beetje lastig ligt. er zal dan de discussie komen of het betaald of vrijwillig moet zijn. En in mijn ogen moet de beheerder EHBO kennen. Dus in princiepe is er dan al EHBO. Trouwens ik begin nu ook te twijfelen over dat ijs. Volgens mij is er wel ijs in sporthal. In de beheerderskamer...

Maar in ieder geval is het een goede zaak om voor ijs en EHBO te zorgen. Nog beter is het om elkaar geen blessures te schoppen. Dan heb je de EHBO en ijs niet nodig...

Allard

A
Arend 25/01/2006 18:46
Bij de beheerder ligt altijd de bekende blauwe zak klaar voor blessures. Diegene die er wel eens mee te maken heeft gehad, weet wat ik bedoel...

J
Jan-Jaap 25/01/2006 20:12
Mag ik hieruit opmaken dat de beheerder een 'coldpack' in zijn kantoor heeft?..

Dit is natuurlijk een goede zaak!!

Maar voor bijvoorbeeld een 'licht geblesseerde' enkel is koelen na iedere zware inspanning eigenlijk noodzakelijk om van de blessure af te komen.

Ik neem aan dat de meeste voetballers hiermee de beheerder niet 'lastig' vallen.

Een bevroren bekertje water verlaagt de drempel en verkomt verergering van de beginnende licht blessure, waardoor je de volgende wedstrijd net wel haalt.

(eindelijk weer een leuke discussie)

De JAAP

L
Lex 25/01/2006 20:47
Ik weet zeker dat er 2 of 3 stuks Coldpacks in de sporthal liggen. En de beheerders hebben een EHBO diploma die ieder jaar weer wordt getest en verlengt, dus dat zit wel goed!!! Alleen, je moet wel naar de beheerder toe gaan als je wat hebt!! Ze bijten je niet!!

K
Kenny 26/01/2006 17:11
IJs moet in elke sportacomodatie aanwezig zijn, zelf heb ik altijd bekertjes met ijs in de vriezer staan.

Het is trouwens een goede zaak dat het in de sporthal in

orde is (volgens Lex)!!

De groeten

R
Ronald Koobs 01/02/2006 13:07
Ik ben een aantal maanden behoorlijk door mijn enkel gegaan (enkelband ingescheurd). De beheerder heeft me toen me de enkel onder de koude kraan gezet (geen ice pack gezien !!) en heeft het daarna ingetaped.

De huisarts was de volgende dag er verbaasd dat hij de enkel ingetaped had, aangezien deze werkwijze volgens hem niet de juiste is.(zwelling zou eerst afgenomen moeten zijn voordat het ingetaped wordt.)

Volgens mij zou er niet een EHBO-er bij de wedstijden aanwezig moeten zijn. De beheerder zou de eerste hulp moeten kunnen bieden.

Z
zoek 01/02/2006 19:39
ik vindt voetbal dom

J
Jan-Jaap 02/02/2006 18:31
'Ik vindt voetbal dom'???!!

Hoe achterlijk kun je zijn door dit op het forum te zetten!?

En dan ook nog eens 'vind' met 'dt' te schrijven, kom op zeg!!

Ik ben echt benieuwd naar je IQ?

Excuses voor deze onbezonnen reactie!!

De JAAP

J
jan 02/02/2006 18:35
als je voetbal dom vind ga dan naar een andere site

A
Allard 02/02/2006 19:37
Jan en Jaap (hahaha) hebben gelijk..

Allard

L
liefhebber from... 05/02/2006 20:29
goh ik vind voetbal net donder mooi!!

hoe lullig kun je zijn om het er anders in te zetten!!

A
Allard 06/02/2006 21:52
Ik vind dat we Herman Finkers in moeten schakelen. Voor hem is EHBO zijn lust en zijn leven...

F
Freek-Willem 11/02/2006 21:10
Vind het inderdaad een beetje een vreemd geval. Ik vind(t) voetbal dom.

Zelf heb ik een hekel aan pinpong, dus ga ik ook niet op een site surfen... Misschien moet je eens na gaan denken of je wel spoort.

Voor de trouwe lezers en reageerders wil ik mijn excuses voor deze uitbarsting geven. Maar wees nou eerlijk mensen...

(laatst trouwens wel een goed collum over pingpong gelezen...)

Freekie

Snelle reactie als

← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |