DAFYA328 - Return of the legend!

W
Webmaster 06/10/2005 09:04

Welkom op het forum!

Welkom op het forum DAF YA328 - Return of the legend!

Op dit forum kunt u berichten plaatsen die betrekking hebben op de DAF YA328. Denk hierbij aan uw vraag en aanbod over de DAF YA328 maar ook voor een eventuele oproep voor een oude dienstkameraad. Plaats een bericht door op de beging pagina op "Nieuw topic" te klikken..

Met vriendelijke groet,

Webmaster DAF YA328 - Return of the legend!

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

E
Ed Meesen 02/11/2005 23:54
Ben in het bezit van zes nieuwe wormkasten, zes nieuwe remtrommels met schoenenen, kompleet nieuw stuurhuis in orig. kisten. Het materiaal stamt uit een depot en is werkelijk nagel nieuw.

G
G de Ruiter 26/11/2005 21:03
Van de YA-328 waren er ook een paar met een white motor, hiervan zat de bobine in het dashbordkastje.

Als Ts en als burgermonteur jaren aan de ya-328 gewerkt.

R
Robert Schuss 07/01/2006 15:16
beste DAF vrienden,

Ik zou graag iets willen vertellen over de 3 DAF"s,die naar Australia zijn verscheept.Guus Priem,een ex-Amsterdammer zoals mijzelf,had de trucks gekocht

om er geld aan te verdienen.Guus,een automonteur van beroep,had tot een paar

geleden een succesvolle truck en machinery business in Mt.Pritchard,Sydney.

Alhoewel hij van plan was,om de business te verkopen en met pensioen te gaan,had hij besloten om de DAF"s tekopen vanwege hun unieke plaats in de militaire vrachtwagen wereld en uit Nederlandse trots.

Alhoewel ik Guus toendertijd niet persoonlijk kende,zoals nu,wist ik wel dat de voertuigen te koop waren.Maar hij wilde er teveel geld voor hebben,dus ik liet het maar gaan.Geleidelijk is de prijs naar beneden gegaan,tot zijn grote teleurstelling en mijn blijheid!! Toen Paccar,Australia,waar ze DAF vrachtwagens assembleren,een bod van Au$12.000 voor een DAF 328 en DAF 126 afzegde,had Guus er genoeg van en belde mij weer op.

Ik heb hem toen een aanbod gedaan,dat hij meteen accepteerde.

De 3 trucks kosten mij Au$7.250 plus transport kosten van Sydney,wat hier 1000

km vandaan is.Ondanks het feit,dat ik zelf in het zware transport zit,had ik niet de mogelijkheid om ze zelf op te halen.Maar ik ben wel op een zaterdagmorgen vroeg naar Sydney gevlogen,om de lading te superviseren!!

Ondanks het feit,dat Guus financieel heeft geleden,is hij blij,dat de DAF"s

een goed huis hebben gevonden.

Persoonlijk ben ik helemaal gek van die wagens en ben de 126 en 328 aan het opknappen.Via de Nederlandse gemeenschap hier,ken ik 2 mannen,die als dienstplichtige soldaten bij de Artillerie hebben gediend.Zij waren chauffeurs

en zijn gek op ze.Zij zitten beiden te springen om ze op de weg te rijden.!!

Hopelijk gaat dat dit jaar gebeuren.Met vriendelijke groeten,Robert Schuss

V
verhoeven 09/02/2006 19:30
wie kan mij aan een model op scale helpen

van de ya328 voor mijn relatie.

dank u.

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |