Hey allemaal,
Hierbij even een bericht uit het zeer warme zuiden.
De vlucht is zoals jullie gelezen hebben goed verlopen. Met een half vliegtuig vloog ik van Frankfurt naar Johannesburg om daar over te stappen op een onwijs klein barrel. Ik heb nog nooit zo'n onwijze vlucht gehad als die, maar in het begin toch wel ff de billen bij elkaar!
Vrijdag heb ik met heel veel mensen kennis gemaakt op de lodge, maar ja...ze lijken allemaal zo op elkaar. Ik zit met nog 2 stagairs in een huis, zijn heel aardige mensen gelukkig.
Zaterdag stond een cultural village tour gepland voor me. Ik en Jeroen (andere stagiar) en nog 2 Nederlandse gasten zaten in een busje en daar gingen we...op naar een township. Wat je daar ziet vergeet je echt nooit meer. Er zijn kinderen die hebben nu voor het eerst een blanke gezien. Jullie zullen de foto's nog wel zien, maar dat gaat vandaag nog niet lukken. Heb momenteel trouwens al 90 foto's.
Zondag was een rustige dag, beetje gehangen dus ik ga snel door naar vandaag. Ik ben vandaag met Jeroen het Kruger park in geweest. Zo onwijs. Maar ja, moet wel je auto het doen. Nog voordat we de gate doorgingen nokte de auto ermee en moesten we Louis, onze monteur, bellen om het te laten fixen. Na ruim 1,5 uur konden we dan eindelijk het park in. En als sleutel van de auto gebruikten we...jawel: een schroevendraaier!!!
Anyway, in het park bleef het eerst even rustig totdat we verschillende impala's, springbokken etc. zagen. Gevolgd door mooie vogels en gieren.
Even later vol op de rem omdat er een stuk of 40 bavianen over moesten steken. Echt te mooi om te zien.
Na een wat rustigere periode besloten we om richting de uitgang te gaan, maar wel via een aantal onverharde wegen. Een goede keus bleek achteraf want we stonden na een kwartiertje rijden oog in oog met 7 olifanten! Met z'n allen namen ze even een modderbadje, zoals ik al zei...jullie zullen de foto's nog zien.
Later nog zebra's en zwijnen gezien en zo nu en dan ook weer antilopen, impala's, springbokken etc.
Ik hou jullie op de hoogte. Ik kan niet zo vaak mailen omdat de mail in het staffhouse het nog niet doet.
By the way, over het staffhouse...grote kamer, grote keuken, grote tuin, goede schoonmaaksters, lekker zwembad...niets te klagen.
Groeten uit een warm Zuid-Afrika,
Melvin