joo LST'ers! ik heb een nieuw 'life science&technology-lied' gemaakt! misschien vinden jullie het leuk om em even te beluisteren=)
positieve & minder positieve reacties naar kstelder@xs4all.nl of na de vakantie in person natuurlijk

nou veel plezier drmee, en nog een fijne vakantie!
Ciao,
karel
Allereest ben ik natuurlijk zeer vereerd lid te zijn van een vereniging waar mensen zo blij van worden dat ze er een lied over schrijven! Bravo!
Maar dan het lied zelf! Hierover ben ik niet zo te spreken. Allereerst is het niet meezingbaar, zeker niet op belangrijke evenementen als het introweekend en de OWEE! Omdat het niet bruikbaar is zonder achtergrondmuziek, maar vooral omdat het niet SCHREEUWBAAR is! En wat was ook alweer de regel bij het zingen, lieve introweekend-sjaarzen? Het gaat niet om de tekst, het gaat om het VOLUME!!! Nu we het toch over de tekst hebben:
Life Science&Technology
I got a lysosome, chromosome, cytochrome, whole genome, floating under my
microscope,
I got a protein, alanine, myosine, lysozyme, hell what is pseudo-gene
Here you got a membrane, blood goes through my vein,
DNA, RNA, protein OmpA
show you what's living inside
Life Science&Technology
Okazaki O-o-o-kazaki,
Okazaki O-o-o-kazaki,
I wanna hear you say
ANTICODON!
I wanna hear you say
ANTICODON!
Alfa's suck, Alfa-alfa's suck,
go for bèta, you go for better luck
you better shit on your bèta sheet,
you better shit on your bèta sheet
Life Science&Technology
(you better shit on your bèta-sheet)
nigger/whigger-outro:
yo niggaz,
Chemistry, SMST, BFW,
they suck all (of) them
LST for life
later...
Uhm "you better shit on your bèta sheet?"...
Ik ga natuurlijk niet alleen maar negatief lopen doen, het woordenlijstje was werkelijk GENIAAL! Ik heb me rot gelachen! I want more!
Woordenlijstje, in order of appearance:
Lysosoom: maakt dingetjes kapot enzo.
Chromosoom: zo’n verzameling aan DNA...jeweetwel..
Genoom: ‘De verzameling van alle genen van een organisme’.
Microscoop(even voor de BFW’ers onder ons): Zo’n apparaat waarmee je iets groter kunt zien.
Alanine: Een specifiek aminozuur.
Myosine: tja
Lysozyme: tjaaa
Pseudo-gene: what the hell is dat:/
OmpA: ja das een eiwit dus.
Okazaki: Aziatisch meneer bekend van de Okazaki-fragmenten in DNA
Anticodon: Stukje DNA van 3 nucleotiden dat precies het tegenovergestelde is van het codon waar t aan vast plakt. Dient immer welluidend uitgesproken te worden.
Bèta-sheet: stuk eiwit met een bepaalde ordening van aminozuren. Secundaire structuur.
Chemistry: Scheikunde. Zuigt. Maar herman is de man.
SMST: Sustainable Molecular Science&Technology. SMST’ers zijn wannabe-LST’ers.
BFW: Biofarmaceutische Wetenschappen. BFW’ers zijn mensen met lange blonde haren die beweren dat LST voor ‘semi-intelligente mensen’ is.
Moraal van dit verhaal: ga vooral door met LIFE vereren, breng het liedje uit zodat ook de rest van de wereld van LIFE zal horen en spijt zal krijgen dat ze die prachtige studie LS&T niet zijn gaan studeren, maar ga alsjeblieft niet het huidige LIFE-lied vervangen, want dan kan ik niet meer schreeuwen...

Hilde heeft waarschijnlijk mn mailtje richting praeses gelezen, waarin oa stond dat ik een beetje moe werd van het 'delft en leiden met zn twee'. Dit betekent echter niet dat ik wil dat mijn lied het nieuwe meeschreeuw-lied wordt ofzo... ik dacht gewoon...mwah, kunnen ze waarschijnlijk wel op prijs stellen
dankjulliewel=) maar@hilde: sorry, mijn intentie is verkeerd overgekomen, khoop dat je t nu allemaal begrijpt enzo=) ow en als er nog mensen zijn die wél een goeie stem hebben, graag even tegen me zeggen! kunnen we die zang mss nog ff opnieuw opnemen