Efteltjes Forum
http://www.efteltjes.tk/
M
Marein 12/02/2005 17:58
82.161.60.*

Het raadsel van de Fakir

Hoi!

In het gastenboek van de Efteltjes site staan al een aantal postjes over dit onderwerp. Maar omdat het gastenboek niet bedoelt is voor discussies zoals deze, heb ik dit topic maar gestart. Hier zijn de postjes uit het gastenboek:

Marein: Ik vraag me al heel lang af hoe De Vliegende Fakir (of De Fakir En De Tuinman, of wat dan ook) werkt. Hoe kan het kleed omdraaien in dat kleine torentje? Of komt er een ander kleed naar boven dat al goed staat? Maar hoe komt dat dan op de touwtjes? Uitleg graag!

Efteltje: En over die fakier.... Daar zeg je me wat. Nu ik erover zit te denken weet ik het ook niet. Voor mij is het dus ook een raatsel. Maar mischien weten andere dit! Reacties zijn welkom.

Groeten, efteltje

Marein: Ik had net een idee! Wat nou als alleen de fakir zelf draait, zonder het tapijt? Dan hoeft er geen geklooi met de touwtjes te zijn. Misschien zit er wel een pin op het tapijt waar de fakir omheen draait als hij in de torens zit... Zijn er geen bouwtekening of foto's van onder het tapijt te vinden?

Efteltje: hey marein. je hebt denk ik wel gelijk over de fakir volgens mij draait hij zelf rond.

goed bedacht!

ennuh...ik kan helaas geen bouwtekeningen hier van vinden.

Ik heb op alle foto's gekeken die ik kon vinden, maar geen enkele aanwijzing tot nu toe...

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

E
efteltje 12/02/2005 18:12
84.27.243.*
goed dat je hier over een topic start! ik wil het nu ook weten hahaha... maar ik zoek ook nog verder.

E
Eftelgang 22/03/2005 23:20
84.24.150*
Hoi!

Ik heb het anwoord. ik heb het van iemand die het boek heeft: kroniek van een sprookje en dan bij de bouwtekeningen en schetsen van de vliegende fakir.

ik zal het uitleggen, het is niet zo moeilijk.

er zijn 3 fakirs een links een rechts en een op het tapijt. Die op het tapijt word omgedraaid door een draaimechanisme in het tapijt zelf in de torens. (als je goed kijkt kun je dat ook zien ). het tapijt blijft dus op de kabels (dat zijn er 6 maar die zie je niet goed) terwijl de fakir draait en als ie klaar is met draaien dan trekken de motoren het tapijt weer naar de andere kant en daar gebeurt weer hetzelfde

Dat is dus het raadsel van de fakir. Best simpel dus

Bedankt Arthur voor het opzoeken!!

E
efteltje 23/03/2005 22:39
84.27.243.*
erg mooi dat je er achter bent gekomen inderdaad best simpel dus jammer dat ik de bouwtekeningen niet heb. Dan zou ik de eerste site zijn met de bouwtekeningen van de fakir

M
Marein 25/03/2005 21:48
82.161.60.*
Aha! Ik wist het! Heel erg bedankt, Eftelgang!

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |