FORUM ingrunn

ingrunn

https://www.ingrunn.nl
J
Johnny 23/01/2005 06:25
61.9.137.*

Australie 1 23-01-2005

Het is hoog tijd voor t eerste reisverslag vanuit Australie.

Maar voordat ik daaraan begin wil ik alle bezoekers wijzen op de pas geplaatste foto's van Nieuw Zeeland. Gert heeft ontzettend goed werk afgeleverd en de foto's van Nieuw Zeeland geplaatst in het foto-album onder het kopje wereldreis. Geniet van de mooie foto's.

En Gert! Je bent een topper.

Het reisverslag.

De vlucht naar Melbourne was akelig vroeg maar dat was even niet anders.

Het voordeel was dat ik op tijd in Melbourne arriveerde zodat ik onderdak kon regelen voor de komende nachten.

Het eerste wat me opvalt als ik aankom op het vliegveld is dat de mensen niet zo aardig zijn als in Nieuw Zeeland. Ik word bij de douane letterlijk bevolen om naar het 3de hokje te gaan. Mijn 2de ervaring is dat ik bij het pakken van de bagage ook al weer word weggejaagd. En ik heb net mijn tas op de kar liggen.

De 3de ervaring slaat alles. Bij de infobalie op het vliegveld kunnen ze me geen informatie geven over hostels. Dat moet ik zelf maar regelen. Het enige wat ze daar doen is kaartjes verkopen voor de bus naar de stad.

Al met al was de aankomst behoorlijk indrukwekkend op een negatieve manier.

Als het hier de hele tijd zo gaat.

Ik besluit maar om de bus te pakken naar t centrum om daar bij het infocentrum te vragen naar hostels. De bus levert me af bij een station buiten het centrum en ik moet dus nog met de trein naar t centrum. Ook zoiets.

Bij het infocentrum krijg ik gewoon een papier in mijn handen gedrukt met adressen van hostels. Ik moet zelf maar bellen. Wat een verschil met Nieuw Zeeland waar je echt kunt vertrouwen op de informatie die je krijgt.

Eind goed, al goed. Ik met mijn 25 KG tas door de stad en uiteindelijk een hostel gevonden. Ik was behoorlijk kapot van alle gebeurtenissen.

Ik boek een dorm (gezamelijke kamer met 6,8 of meer personen) voor de komende week. Deze 8 persoonsdorm kost me voor een week ca. E 85,--.

Het blijkt dat ik de kamer deel met 3 duitsers en 2 Engelsen. 2 bedden zijn leeg. De Duitsers zitten al een tijdje op deze kamer en dat is te zien ook. Wat een zootje.

Het hostel is zelf ook niet erg netjes. Een ongelovelijk vieze keuken en veel te weinig facaliteiten voor de vele gasten. Het blijkt later dat alle hostels er ongeveer zo uitzien. Als je geluk hebt tref je beter maar je kunt ook minder treffen.

Melbourne grand slam.

Tijdens de eerste 2 dagen van het toernooi ben ik te vinden in het tennispark.

Een geweldige atmosfeer. Ontzettend veel mensen maar niet TE druk. Het grappige is het aantal Europeanen dat hier rondloopt. Veel Zweden, Engelsen, Duiters, Kroaten en Nederlanders. Uiteraard allemaal uitgedost in de kleuren van hun land. Tijdens de wedstrijd van Peter Wessels zit de tribune vol Nederlanders en tijdens de andere partijen van Nederlandse spelers is dit niet anders. Het is een groot feest. Een beetje Davis cup sfeer.

Ik zie alle Nederlanders spelen. Peter Wessels (wint zijn eerste ronde, verliest de 2de ronde), Sjeng Schalken (verliest in de eerste ronde van Johanson), Melle van Gemerden (een nieuwe, verliest van Fererro), Reamon Sluiter (moet opgeven vanwege een blessure) en Michaela Kraijcek (haalt de 2de ronde in haar eerste grand slam).

Ik sta trouwens met Raymon Sluiter op de foto. Hij zat bij de meeste partijen gewoon in t publiek. Leuke gast.

Naast alle Nederlanders heb ik ook heel veel toppers voorbij zien komen.

Een kleine greep. Roger Federer, Venus Williams, Tim Henman, Maria Sharapova.

Al met al heb ik me twee dagen prima vermaakt in het tennispark.

Echt een ontzettend leuke ervaring.

Naast het tennis heb ik verder niet zo veel gedaan. Ik ben op zoek naar werk en bekijk ondertussen de stad die ik nu wel zo ongeveer gezien heb. Helaas heb ik nog steeds geen werk gevonden en daar baal ik stevig van.

Ik zit op dit moment niet echt lekker in mijn vel. T wil allemaal niet zoals ik t zou willen en ik twijfel enorm aan het voortzetten van de reis.

Ik heb nog 4 weken om na te denken, dan is t geld op.

We zien wel waar t schip strand.

Ik blijf tot eind januari in Melbourne om werk te zoeken. Tevens blijf ik hier voor Australia day (26 januari). Dit is een nationale feestdag.

Mocht ik geen werk kunnen vinden dan trek ik door richting Sydney om t daar nog eens te proberen.

Tot zover

Johnny

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

P
Peet 24/01/2005 10:38
80.126.2.*
Wat berrie altijd zegt: vooral doorgaan....!!!

Niet je hoofd laten hangen he, je weet dat je het kunt!

Misschien als je werk hebt gevonden, dat de sociale contacten beter wordt

en dat je het allemaal weer positief gaat zien.

Komt allemaal goed

Doegie peetje

G
Gerko& Aafke 24/01/2005 19:27
81.59.178.*
Kop op!, we leven met je mee

P
peet 27/01/2005 14:07
80.126.2.*
Johnny ik heb je heel veel mailjtes gestuurd,

met allemaal werk-informatie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

DOEI peet

W
wilma 29/01/2005 15:00
195.121.67*
Hallo,

Goh, wat een pessimistisch berichtje. Wat erg balen dat alles zo stroef verloopt. Ik ben blij dat ik ook nog iets optimistisch in je verslagje las, nl. de tennistoernooi. Dat heb je toch maar even weer mooi meegemaakt.

Ik hoop dat je nu meer voorspoed krijgt om de tegenslagen wat te doorbreken.

Liefs Wilma

A
Alfred 02/02/2005 17:49
62.238.111*
He die Johnny.

Nou hier ben ik dan ook n og een keer weer aan het schrijven in jou forum

Beetje druk gehad de afgelopen paar weken

Eigenlijk helemaal niks voor mij dat ik het druk heb maar ja soms is het niet anders en moet je even een tandje bijschakelen. Maar ik ben nu waarschijnlijk weer in wat rustigere vaarwater terecht gekomen.

We zien wel weer.

Nou de Austalain open is weer achter de rug alles gezien maar geen knul met een groen wit shirtje aan(beetje jammer!!!!)

Maar is niet erg(ik miste je niet zo erg hoor hahaha)

Nou om dan maar te beginnen met het antwoord op de vraag who the fuck is Ernest Rutherford

Een man die in nieuw zeeland leefde van 1871 tot aan 1937

en deze beste man staat ook op een mooi bankbiljet

Ja ik heb mijn huiswerk weer gedaan!!!!!!!

De hartelijke groeten uit zeeland van een bijna ex-fries.(ja wel huis bijna verkocht) Ik hou je op de hoogte van mijn huis!!

Hattrick gaat ook goed je bent nog in de knvb beker

Waarschijnlijk omdat je vanavond er nog voor moet spelen maar dat is weer wat anders

MOI

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |