druginfo forum

https://http://users.pandora.be/druginfo/
E
ellen 23/08/2005 13:03
213.119.88.*

LSOVD

Voor ouders en verwanten van druggebruikers is het mogelijk zich aan te sluiten bij de Landelijke Stichting Ouders en Verwanten van Druggebruikers (LSOVD), deze stichting bestaat dit jaar 25 jaar. We organiseren gespreksgroepen door heel Nederland, de groepsleiders zijn zelf ouder van.... of broer of zus van... Via onze telefonische hulpdienst kunt u zich aanmelden, u kunt hier ook terecht voor een goed gesprek. De telefonische hulpdienst wordt bemand door ouders van...tel: [ Telefoon nummer filter ]4 (maandag t/m vrijdag van 10.00u-22.00u

www.lsovd.org

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

C
Christien 18/09/2005 16:25
195.93.60*
Eergisteren heb ik een aanklacht ingediend tegen mijn broer... Tjemig hoe klinkt dat? Hij is altijd al opvliegerig geweest, maar de laatste tijd... In een agressieve bui in juni heeft hij zijn vriendin een kopstoot gegeven en is met de auto op haar ingereden. Dat moet 27 september vóórkomen. Zij zijn al lang weer samen. Eergisteren werd hij agressief bij mijn ouders thuis. Hij had altijd respect voor mij. Alleen voor mij... Nu stompte hij mij tegen het hoofd. Hard. Dit was geen gewone bui. Hij had iets gebruikt. Dat moest. Hij heeft het halve huis vernield en stopte maar niet. Ik heb de politie gebeld. Voor mijn eigen broer... Ik heb ook aangifte gedaan. Want deze jongen is ziek. Op het bureau vertelde hij dat zijn vriendin verslaafd is aan SPEED (dat wisten wij al). Hijzelf gebruikt maar af en toe, zegt hij. Ik denk van niet. Ik weet dat hij erin dealt en hij heeft geldproblemen. Ik heb gezegd hem nooit meer te willen zien, alleen als hij serieus hulp gaat zoeken. Ik hoop dat hij door de aanklacht verplicht wordt om hulp te zoeken. Ik wil hem helpen, maar ik wil niet met hem praten. Zo wil ik hem laten weten hoe erg hij mij, maar ook mijn ouders en mijn man gekwetst heeft. Hij moet beseffen dat alleen 'sorry' niet genoeg is. Hoe kan ik hem helpen?

D
Dagmar 11/12/2005 21:45
81.83.218.*
Hallo Christien,

Mijn broer is overleden op 30 mei 2005, dit na een hels leven. Nu ik heb vaak gedacht had ik iets beter kunnen doen voor mijn broer? Ja en misschien ook nee. Ondersteuning op alle vlakken dat kun je geven maar vaak is het vechten en dan weer verliezen. Wat we misschien teveel vergeten is hoe moeilijk het wel is om van een verslaving af te raken. We zeggen vaak je moet eraf blijven, enz... maar we maken het zelf niet mee. Als jij als enige een beetje respect kunt afdwingen maak daar dan gebruik van.

Veel sterkte

Dagmar

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |