Kritiek op ontgroening? Dan houden we het toch geheim
Rubriek: Binnenland
Woensdag, 13-09-2006
Pubers die een paar uur in de regen staan en het smurfenlied zingen, kin op de borst en blik op de schoenpunten. Terwijl rondom hen anderen door het natte grijs proberen te tijgeren zonder hun sokken nat te maken, en prevelen: ‘Ik doe dit voor jullie, jaargenootjes’ of ‘Ik doe nooit meer gel in mijn haar.’ Het is zomaar een scène uit de afgelopen introductieweek van de Rotterdamse studentenvereniging SSR, die zich onlangs afspeelde in de bossen van Tilburg. Niet echt schokkend, in het licht van geruchtmakende incidenten door de eeuwen heen. Er is dit keer niemand dood gegaan, zelfs niet bijna. Slechts één persoon viel flauw en belandde even in het ziekenhuis.
De laatste keer dat Bart fors moest ingrijpen was in 2000. Leden van het Dispuut Arena hadden zich toen zo misdragen, dat de universiteit een jaar lang alle banden met dit dispuut verbrak en hun subsidie introk. Voorbeeld: een ‘kampcommandant’ zou ‘kutfeuten’ met een knuppel hebben bewerkt. Dergelijk excentriek gedrag is de afgelopen jaren achterwege gebleven.
Maar weer afwachten wat het dit jaar wordt....
chicane