Léééooooh,

Door enkele tegenslagen en dubbele wedstrijden van leden, waren we maar met zeven vissers om te strijden naar de winst in clubreeks 8. We visten op het kanaal Roeselare-Leie ter hoogte van Ingelmunster.

Geert blaasde de wedstrijd op gang maar kon om technische redenen niet meevissen, zijn gerief zit nog in Tsjechië waar hij vorige week het WK mindervaliden viste (en met de nationale ploeg ook won). Al gauw vingen mijn buurmannen Nico en Pieter hun eerste voorn. Ik was al vanaf het begin aan het worstelen met gedraaide dobbers, vernesteld lood, ... mijn talent kwam weeral van de eerste minuut boven ..

Uiteindelijk geraakte ik toch met een montage op 11 meter en ik ving ook een voorn en had twee lossers. Had mij waarschijnlijk wat nerveus laten maken de goede start van mijn buren en mijn geklungel.

Toen mijn twee voorntopsets naar de kleurpotloden waren en ik op mijn stroompen geen deftige beten kreeg, besloot ik een nieuwe lijn aan één van mijn topsets te monteren. Een penneke van Tubertini 0.5 gram en een haakje 20. We waren intussen ongeveer een uur ver en ik had amper vier vissen gevangen. Naast mij was het ook stilgevallen. Opmerkelijk was dat de beten uiterst voorzichtig waren en dat je werkelijk alle waterlagen moest afzoeken naar wat vis. Misschien was de vis door de hevige regenval een beetje het noorden kwijt, ik weet niet wat er scheelde. Bij een beet moest ge echt tot 2 tellen en dan pas kloppen of had hem niet.

Met mijn nieuw penneke (die ook om de 5 voeten gedraaid zat) kreeg ik regelmatig beet. De voorns waren redelijk van formaat en wogen +/- 100 gram. De ene wat meer, de andere wat minder. Het tweede uur was het kalm bij de buren wat ervoor zorgde dat ze na eerst pure ver bij te smijten begonnen met het bombarderen van kleine bollekes voer en leem. Maar dat leverde ook niet meer dan een verwaaide voorn of post op. Ik had mijn voer goed werkend gemaakt (en niet gerekend op de komst van brasem) en denk hier goed aan gedaan te hebben.

Verder in de rij vertelden ze dat David en Lieven goed bezig waren en dat Bifi met nen dikke platzak in zijn 'barrisse' zat. Lap !!

Uiteindelijk bleek tijdens de weging dat David met 2 kg 140 het meeste vis had. Hij ving zelfs een goudwinde, de foto kun je binnenkort bewonderen op deze site. Lieven had ook wat schone blieken maar geraakte niet aan het gewicht van zijn zoon. Op drie ving Bifi dankzij die platte rond de anderhalve kilo. Xavier had blijkbaar een mindere dag en ving ongeveer een kilo. Nico en Pieter ook zoiets. Ik had met 1 kg 900 ook niet genoeg om David van zijn troon te stoten maar viste toch een 2. David doet een goede zaak in het klassement met zijn 1ste 1 van het seizoen. De uitslagen komen binnenkort online en het klassement wordt dan ook aangepast.

Volgende week staat de Dender op het programma, hopelijk doet het weer deze week een beetje zijn best hebben we niet té veel stroming.

Tot volgende week ! om 6u in 'De Loco'.

groeten Tom