Zoals je eerder al kon lezen op de website moesten we voor onze derde Clubwedstrijd uitwijken naar de Blosoput in Nieuwpoort gezien er op de watersportbaan een roeitornooi was zondag. Met twaalf kwamen we aan de start van wat een moeilijke visserij zou worden.
Een redelijk strakke Noorderwind, vroeg op het jaar en de twee koude nachten voordien voorspelden dat het geen takelwedstrijd ging worden. Vanop de nummer 12 zie ik het eerste half uur weinig schepnetten te water gaan. Op nummer 10 is het Pieter die kort na het half uur de kop eraf bijt (figuurlijk
). Een redelijke brasem. Zelf plooi ik me in allerlei bochten om mijn eerste beet te verzilveren maar tevergeefs. Ik besluit wat fotootjes te gaan trekken voor op de site, dan doe ik nog wat nuttigs . Op mijn terugweg naar mijn plaats zie ik opnieuw Pieter met een kromme hengel, jammer hij lost. Vol courage hervat ik na een kwartier mijn vissing. Ik verander mijn lijnopstelling om het aas nog stiller te kunnen aanbieden maar opnieuw kan ik geen vis in de verleiding brengen, geen tik.
En dan begon Pieter het gaspedaal iets verder in te drukken en wist hij op korte tijd nog een paar mooie brasems landen. Xavier op nummer 11 had blijkbaar goed gekeken naar Pieter en wist ook zijn eerste vis te vangen. "Hmm ... als de vis nog één plaats opschuift kan ik misschien ook nog eentje pakken", dacht ik. Maar de tijd staat natuurlijk niet stil tijdens zo'n wedstrijd. Ik gooi wat bolletjes leem met ver en maden bij maar nog steeds niets.
Ondertussen laat Kenny weten dat ook Geert en Chris vis hebben. Mijn laatste troef het laatste half uur was gaan voor om het even wat, alles wat zwemt is goed, want op de 12 zitten zonder vis, betekent 12 punten aan de broek. Twee kleine bolletjes kempzaad bijzetten bij wijze van ultieme poging maar njet. Pweeee ging de tuuter, alle stokken uit het water en de weging afwachten.
Nog voor mijn boel opgekuist was begon ik aan de 120 meter sprint om op tijd te zijn voor de fotoshoot. Pas op nummer vier moest begonnen worden met wegen. David had een kolblei-achtige (hybride) vis gevangen goed voor 280 gram. Op 5 had Chris een pladijsje gevangen dat goed was om van de 0 weg te geraken, Geert deed hetzelfde met een platje. Op de negen kon Bifi drie vissen strikken goed voor 1460 gram. En dan de winnaar van de dag op nummer 10: Pieter met 6 kg 280 gram. Pieter met zijn vangst is trouwens te bewonderen op de home-pagina. Xavier weet zich weer knap in de top drie te vissen. Zijn twee brasems scoren 2 kg 480 en 2 luttele punten voor de tussenstand.
In die tussenstand neemt Xavier iet meer afstand van de rest, maar het jaar is nog lang en met nog 9 Clubwedsrijden is nog niets gevist.
Alle uitslagen, foto's en tussenstanden na de derde wedstrijd staan online.
Groeten, Tom