Hee iedereen, de tweede ronde is alweer van start gegaan en dit was de tweede opdracht:

Schrijf een verhaal over een meisje van 15, alleen is het niet zomaar een meisje van 15. Het is een meisje van 15 dat pas ontdekt is en nu hartstikke in de spotlight staat. Waarmee? Dat ga jij verzinnen. Je gaat namelijk één bladzijde uit haar dagboek schrijven. Misschien wel de dag waarop ze net een belangrijk optreden heeft of een modeshow moet lopen? Je kan schrijven over haar leven en gevoelens hoe dat verandert is sinds ze bekend is.

tip: Aangezien het een dagboek is wil ik er gevoelens en gedachten van het meisje in terugzien. Let ook op dat dit meisje pas 15 is, en dus nog haar eigen leven en school heeft naast haar beroemdheid. Bovendien is een dagboek altijd geschreven vanuit de eerste persoon en kan je dus geen heel levensverhaal beschrijven omdat het maar één dag is.

lengte: LET OP: Er is bij deze opdracht geen limiet waar je je aan moet houden qua lengte, maar bedenk wel dat het om éé dagboekbladzijde gaat, die dus meestal niet te lang is.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de tweede ronde van deze wedstrijd. Aangezien het vakantie is en iedereen problemen heeft met zijn/haar vakantie en ik zelf nog niet weet wanneer ik wel en niet online kan zijn heb je heel erg veel tijd voor deze opdracht. Namelijk tot 1 september. Dat is bijna twee maanden en NIEMAND krijgt dan ook uitstel.

Het lijkt heel lang, maar moet jij eens kijken hoe snel die tijd gaat in de vakantie. Bovendien is het hopelijk lekker weer, dus dan zijn veel mensen ook op het strand ipv achter hun computer.

Ik hoop dat jullie de opdracht een beetje leuk vinden en er iets mee kunnen.

xx