Rugaandoeningen

http://www.willybuisman.net
W
Willy 20/02/2009 09:36
91.176.234*

MRI - Scan

Hallo Adelleke

Ik las in een vorig topic je vraag over de scan, maken we even een nieuwe topic das makkelijker om te lezen hé

Zoals afgesproken was ik de woensdag mooi op tijd in het ziekenhuis voor de scan, zoon lief was mee gegaan is altijd leuker als iemand erbij is.

Na de vragenlijst te hebben ingevuld duurde het niet lang voor ik aan de beurt was.

Ik had voor de tijd een temesta ingenomen kwestie dat ik een beetje rustig zou zijn en de claustrofobie zou toeslaan

Hoe ik de kamer binnen kwam had ik door dat de scanner aan ene kant volledig dicht was... mijn hart ging al tekeer als een gek maar toch wou ik de flinke jongen zijn en ging netjes op dat bedje liggen maar eens mijn hoofd in de scanner kreeg ik een vertsikkend gevoel ik riep dat ik eruit wou want dit hield ik niet vol. De verpleger was vriendelijk en stelde me gerust ik mocht gewoon omdraaien zodat ik met mijn hoofd aan de opening lag... nog kreeg ik geen rust van binnen maar het was te doen, eff ontspannen en door bijten zodat ze de scan konden uitvoeren.

Het zou zo'n 10 à 15 minuten duren... volgens mij was het een half uur dat ik daar gelegen heb

Maar de scan is achter de rug en ze zouden de uitslag door sturen naar de huisarts, van de huisarts heb ik helaas nog niks gehoord mss vandaag en anders volgende week hé

Het mag allemaal wel wat sneller gaan want de pijn word alsmaar erger

mss dat ik toch Elianeke vraag om straks eens te bellen want ik ben wel benieuwd wat er aan de hand is.

Hoe ik meer weet zal ik het hier melden

Hoe gaat het met jou??

Alvast een fijn weekend voor iedereen

Groetjes Willy

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

A
Adelleke 20/02/2009 21:48
84.192.22.*
Hoi Willy,

ik heb geen last van claustrofobie, nog nooit gehad, dus ik weet eigenlijk niet wat het is, maar heb wel nog angstaanvallen gehad met een andere oorzaak en ik weet dat dat absoluut niet plezant is. Gelukkig ben ik er nu wel van af. Hoewel... ik denk dat een fobie iets is dat blijft sluimeren en altijd opnieuw de kop kan opsteken op een slecht moment. Maar gelukkig heb ik in de laatste 10 jaar geen angstaanvallen meer gehad.
Ik begrijp dus wel dat het lijkt alsof je daar een half uur hebt gelegen. Gelukkig stelde je verpleger je gerust en is het uiteindelijk gelukt op rustig te blijven liggen.

Nu moet ik toegeven dat een MRI-scan meestal wel langer duurt dan 15 minuten ook. Ik heb die al een paar keer meegemaakt, en ik denk dat het iedere keer toch wel een klein halfuurtje duurde.
De laatste CT-scan die ik kreeg (MRI-scan mag niet meer met mijn morfinepomp, tenzij het echt niet anders kan, en dan moeten ze er een pompdeskundige bij zetten om de pomp uit te zetten vóór de scan en hem weer aan te zetten na de scan en de MRI lager instellen) duurde hooguit 3 minuutjes. Het is ook wel een onderzoek dat veel sneller gaat naar mijn gevoel omdat je niet in het vele lawaai ligt van een MRI.

Ik blijf natuurlijk nieuwsgierig. Is Elianeke nog iets te weten gekomen deze namiddag?

Groetjes en ook van mij een fijn weekend gewenst,
Adelleke

W
Willy 20/02/2009 23:19
91.176.235*
Hallo Adelleke,

Eliane heeft gebeld naar de huisarts maar hij had nog geen uitslag gekregen van de scan ze zeggen altijd als het lang duurt dat het goed nieuws is

maar dan is de vraag waar komt de pijn vandaan hé

Mochten ze ooit tot een operatie over gaan dan wil ik ver gaan ...

ik zei vandaag aan Eliane dat als ze ooit een operatie willen doen dat ze alles gewoon doorsnijden zodat de pijn weg is, ook al moest ik de rest van mijn dagen in een rolstoel zitten als de pijn maar weg is.

Harde taal he maar zo voel ik het op dit moment,

Gr Willy

A
Adelleke 21/02/2009 15:38
84.192.22.*
Hoi Willy,

dat klinkt inderdaad heftig, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Op een bepaald moment heb je zoveel pijn dat je inderdaad alles zou doen om er vanaf te raken. Toch zou ik het zover niet laten gaan, hoor! Ze kunnen misschien ook nog andere dingen proberen zoals bvb. neurostimulator of een pijnpomp (tegen morfine kan je niet als ik het juist heb, maar daar kan ook een lokale pijnstiller in geplaatst worden en ze zijn ook bezig met experimenteren met nieuwe stoffen gewonnen uit een giftige zeeslak).
Misschien kan een operatie in je rug ook wat opbrengen, maar ik ben ook geen arts hé!
't Is niet altijd zo hoor, als het lang duurt dat het dan goed nieuws is. Soms hebben ze gewoon veel werk en duurt het daarom langer vooraleer ze de uitslag doorsturen.

Ik wens je veel sterkte om de pijn aan te kunnen en veel geduld om te wachten op je uitslag.

Groetjes,
Adelleke

W
Willy 22/02/2009 21:39
91.179.178.*
Hallo Adelleke

Tot nu toe heeft de huisarts nog geen echte morfine voorgeschreven dus ik weet niet wat voor effect het zal hebben.

Er zal overleg zijn met de huisarts desnoods vraag ik een doorverwijzing naar een pijnkliniek zodat ze daar eens kunnen bekijken hoe het verder moet.

Verleden week kreeg ik een uitnodiging van de VDAB

morgen word ik er verwacht ze hebben naar het schijnt een job voor me alleen ben ik erg benieuwd wat ze me willen laten doen

Ik hou je op de hoogte,

Groetjes Willy

A
Adelleke 22/02/2009 22:09
84.192.22.*
Jeezes,

je meent het! Ik hoop maar dat het allemaal meevalt morgen in de VDAB. Ik denk dat dit moment echt het slechts mogelijke moment is voor een jobaanbieding. Met zoveel pijn is gaan werken toch gewoon compleet uit den boze.

Waarom ga je niet naar je arts en laat je je tijdelijk ziek schrijven? Tenslotte zijn ze volop aan 't onderzoeken wat de oorzaak is van je vele pijn en ook op zoek naar een oplossing ervoor.
Na een maand of zo gaan ze je wel weer lastig vallen van het ziekenfonds, maar dat zijn zorgen voor dat moment.

Een verwijzing naar een pijnkliniek is misschien de beste manier om de pijn draaglijker te maken. Misschien kan je eens een andere pijnkliniek opzoeken dan diegene waar je al bent geweest. Een andere arts kan je misschien beter liggen en ook gewoon zonder meer een betere arts zijn.
Misschien kan je eens rond horen welke pijnkliniek in je omgeving een goeie reputatie heeft.

Sorry, dat ik dacht dat jij het was die niet tegen morfine kon, moet iemand anders geweest zijn, maar weet niet meteen wie dat ook alweer was.

Groetjes,
Adelleke

W
Willy 23/02/2009 09:04
91.179.178.*
Hallokes Adelleke

Jah het was voor mij ook even schrikken dat er weer een brief van de VDAB in de bus lag maar die mensen doen ook maar hun werk zeker

Alleen vind ik het raar want het staat duidelijk vermeld dat ik rugpatient ben ... mss is het wel een nieuw iemand die me nog niet kent gaan we strakjes eens kennis maken met haar he

Volgens mij is er maar één pijnkliniek hier in de buurt maar mss weet de huisarts wel raad alleen mag het niet te ver rijden zijn want dat lukt me dus echt niet of we moeten daarvoor ook nog een oplossing voor zoeken en dan denk ik aan de mindermobile - centrale

Je hoort straks hoe het verlopen is allemaal

Fijne dag en de groetjes

Willy

A
Adelleke 24/02/2009 00:04
84.192.22.*
Hoi Willy,

al iets gehoord van je MRI-scan intussen. Ver rijden is ook voor mij niet echt ideaal.
En of ik nog met de wagen mag rijden. Onder invloed van bepaalde medicijnen mag het officieel niet meer, tenzij je goedkeuring hebt van CARA na een rijvaardigheidstest.

Groetjes,
Adelleke

W
Willy 24/02/2009 07:54
91.176.234*
Hallo Adelleke

Vandaag gaat Elianeke bellen naar de huisarts,

hij zei verleden week dat we op dinsdag (vandaag dus) moesten terug bellen dan had ie zeker de uitslag van de scan, ik ben wel erg benieuwd naar de uitslag want er

zit tochwel het een en ander niet juist in de rug volgens mij

de pijnscheuten blijven aanhouden, het is precies of ze in mijn rug zitten te hakken met een mes.

De laatste dagen neem ik een extra Fortal in, om de 3 uur om precies te zijn

en nog is het veel liggen op de bank

Gr. Willy

A
Adelleke 24/02/2009 11:01
84.192.22.*
Tja,

rust is en blijft belangrijk als je veel pijn hebt. De extra pijnstillers kunnen wel de scherpe kantjes van de pijn afhalen, maar als je dan te veel doet, doet dat de werking van de pijnstillers weer teniet.
Soms werken de pijnstillers gewoon niet goed meer, als je meer pijn hebt, maar de aandoening kan ook gewoon erger geworden zijn, dus ik kan mij voorstellen dat je ook wel nieuwsgierig bent naar de uitslag van de scan. Ik ook wel eigenlijk.
Hou mij op de hoogte.

Groetjes,
Adelleke

W
Willy 26/02/2009 17:28
81.242.38*
Hallo Adelleke,

Sinds van morgen is de pijn weer minder

alleen het zitten is nog moeilijk maar het gaat volgens mij weer de goeie kant op de laatste twee nachten heb ik ook weer wat beter kunnen slapen en daar ben ik wel blij om want als dees menneke niet goed kan slapen

Ik hou je op de hoogte als ik meer hoor van de huisarts

Groetjes Willy

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |