SPR1: Gefeliciteerd
SPR2: Gefeliciteerd
SPR1: Mark…. Waarom feliciteren we iedereen?
SPR2: De efteling…… De efteling is jarig!
SPR1: Weten jullie ook hoe oud de efteling is geworden?
SPR2: Kan iemand mij helpen? Inderdaad de efteling is 55 jaar!
Weet je wie er nog meer jarig is?
SPR1: Nou?
SPR2: Tika
SPR1: Wie is tika
SPR2: Tika is de dochter van TiTaTovenaar
SPR1: Maar dan zullen er vast meer jarig zijn!
SPR2: Wie is er nog meer jarig
- Feliciteren van overige jarigen + uitdelen hoedjes
SPR1+2: Zullen we zingen?
Lied 1: “Lang zullen ze leven”.
Lang zullen ze leven
Lang zullen ze leven
Lang zullen ze leven in de gloria
In de gloria, in de gloria…..
Hieperdepiep … hoera
Hieperdepiep… hoera
Hieperdepiep… hoera
-einde lied-
SPR2: Sven zullen we even bloedserieus zijn voor de belangrijke mededelingen….
SPR1: Zijn er nog mensen met een mobiele telefoon? Die zetten wij uit en steken we in de tas, en dit geldt ook voor foto en video apparatuur!
SPR2: Hebben jullie er zin in?
SPR1+2: Veel plezier bij TiTaTovenaar!
Lied 2: “Mijn vader is een tovenaar”
Tover (13x)
Mijn vader is een tovenaar, het is echt, het is heus, het is raar maar waar een TiTaTovenaar ’t is raar ’t is raar ’t is raar. Hij heeft het ook aan mij geleerd. Maar soms gaat het wel eens verkeerd en gaat het niet zoals ik wil dan doe ik dit en alles staat stil.
-einde lied-
TKA: Hey, wat leuk dat jullie er allemaal zijn. Ik ben Tika en ik woon in een echt luchtkasteel samen met mijn vader TiTaTovenaar, een echte tovenaar. Hij heeft een leerling en die heet Kwark, ja ik vind het ook een beetje een rare naam voor een mensenkind. En natuurlijk ook mijn 2 lieve grobbebollen: Geeltje & Broer. Maar eerst maar weer eens alles in beweging zetten, dan kunnen we snel verder.
Lied 3: “Ik ben TiTaTovenaar”
TTT: Toverboeken, toverspreuken, tovertaarten, toverkeuken, toverij van hier naar daar, ik ben TiTaTovenaar. Tita, tita, tita, tita tovenaar. Kijker van sneeuw bij een enkel gebaar, ik kan nog veel meer want ik ben tovenaar. Ik tover van alles ik tover heel veel en van een aardbezie maak ik een… Weer mislukt, deze aardbezie had een kameel moeten worden en geen tita tovertaart.
TKA: Kunt u geen eens aardappelen toveren? Dat lijkt me zo lekker, dat eten de mensen ook altijd,
KWK: Geef mij maar slagroomtaart, eigen taart is goud waard. TTT: Toverboeken, toverspreuken, tovertaarten, toverkeuken, toverij van hier naar daar, ik ben beginnend tovenaar. Tita, tita, tita, tita tovenaar.
TTT: Tovergebaren daar tover ik mee, ik tover en tover en tover voor 2. Ik tover van alles ik tover heel veel en van een aardbezie maak ik een…
ALL: Tover (13x)
ALL: Toverboeken, toverspreuken, tovertaarten, toverkeuken, toverij van hier naar daar, ik ben TiTaTovenaar
ALL: Tover (13x) – TTT: Ik ben TiTa Tovenaar – TKA: Mijn vader is een tovenaar.
TKA: Dan doe ik dit, en alles staat stil.
-Einde lied-
TKA: Hey, geeltje en broer
BRO: Gave landing geeltje.
GLT: Nou broer, we vallen wel met onze neus in de slagroom
BRO: Nog altijd beter dan met je neus in een kameel.
GLT: Het is hem weer niet gelukt, geen kameel gezien.
Zeg broer, gaat het wel goed met je?
BRO: Hoezo is er wat?
GLT: Je ziet zo groen
GLT+BRO: Hahahahaha
TTT: Nou grobbebollen, toch weer een stapje verder… Een kameeltaart met slagroom, grote wolkenslagroom. Best leuk getoverd, al zeg ik het zelf.
TKA: Jaja, als u het zo bedoelt had was het heel knap geweest.
KWK: Nou ik vind het toch heel knap, hoe doet u dat toch?
TTT: Nou een beetje van dit, en een beetje van dat. En dan poem poem pas…
KWK: Een beetje van dit, en dit is?
TKA: Dit is elke dag hetzelfde liedje. Elke dag probeert papa een aardbezie in een kameel te veranderen. Is het bij de mensen ook elke dag zo saai? Elke dag hetzelfde?
KWK: Nou je hebt: Vaderdag, Moederdag, Prinsjesdag, koniginnedag, Hemelvaartsdag, nee dat heeft niets met bezemvliegen te maken Tika. Dan heb je nog eerste kerstdag, tweede kerstdag, eerste paasdag, tweede paasdag… máár de allermooiste dag is je Verjaardag.
TKA: Je verjaardag? Wat is dat?
KWK: Dan ben je jarig!
TKA: Jarig, verjaardag wat een leuke woorden allemaal, nog nooit van gehoord. Maar ik weet zeker dat het iets goeds is want anders zegt papa altijd: Jij bent nog niet jarig kindje.
KWK: Dus je viert de dag dat je geboren bent, elk jaar met een groot feest, met taart, slingers een versierde stoel, je krijgt ook heel veel cadeaus en heel veel snoep… En daar kan ik voor zorgen
Lied 4: “Tum Tum Toveren is een koud kunstje”
KWK: Toen ik een heel klein jongetje was, zo een van 7 jaar. Dacht ik, van al dat toveren, is vast geen bliksembaan. Tovenaars die vind je niet, behalve in een boek, maar als je straks die snoepjes ziet, dan is dat andere koek.
Tum Tum Toveren is een koud kunstje, koffie’s tappen is een grap.
Toverballentrip doe je bij rozijnen, chocoladerepen breng je met rozijnen.
KWA: In zuurtjes ben ik zeer knap knap knap, knap knap knap, knap knap knap knap knap.
TKA: Bedankt voor alle snoepjes kwark, zo losjes uit je voet. Jij bent beginnend tovenaar, maar dit kan jij al goed. Elke dag weer snoepjes dus, Ik heb mijn zakken vol. Maar laat eens zien wat jarig is hier in mijn glazen bol.
KWK: Wacht eens even, we zouden eens even moeten googlen.
TKA: Ow je bedoelt koekeloeren!
KWK: Nee, googlen, bij ons in de mensenwereld heeft bijna iedereen thuis zo’n glazen scherm. Je geeft een woord op en dan komen er plaatjes tevoorschijn. En dat heet nu googlen.
TKA: Wij hebben ook zo’n glazen scherm… Jij bedoelt goochelen. Je geeft een woord op bijvoorbeeld Jarig… Ik zeg een Verjaardag, ja ik zie iets: het dorpje beneden en een versierde stoel, en het heertje!
TKA+KWK: Tum Tum Toveren is een koud kunstje, koffie’s tappen is een grap.
Toverballentrip doe je bij rozijnen, chocoladerepen breng je met rozijnen.
KWK: Ik zuurtjes ben ik zeer
TKA: Zuurtjes is hij zeer
KWK: In zuurtjes ben ik zeer KNAP.
-einde lied-
HRT: Ober… Ober!
OBR: Ja meneer?
HRT: Kunnen die mensen niet ophouden met dansen?
OBR: Nee inderdaad, ik kan niet zorgen dat die mensen ophouden!
HRT: Maar vandaag is het de verjaardag van juffrouw Cornelia en ik wil haar iets heel bijzonders vragen
OBR: Ten dans?
HRT: Ten huwelijk!
OBR: U wilt vragen of dat ze met u wilt trouwen?
HRT: Ssstttt….
OBR: Maar dat is toch veel leuker met een muziekje erbij
HRT: Nee, geen muziek, daar houdt juffrouw Cornelia en ik bovendien al helemaal niet van. Ik wil rust en een verloofde.
OBR: 1 maal rust en 1 maal verloofde, ik zal kijken wat ik voor u kan doen.
HRT: Cornelia, liefste vriendin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, voor jouw!
CRN: Een cadeau, ik ben dol op cadeaus, zo romatisch, het is een…….. Vissenkom, met een goudvis!
HRT: Vissen zijn ook zo heerlijk rustig!
Gelukkig even stil
Cornelia ik heb je vandaag meegevraagd!
CRN: Omdat het mijn verjaardag is!
HRT: Dat zou ook reden genoeg zijn, maar er is nog een reden, een zeer bijzondere redenen!
Lied 5: “Het mooiste dat er is, is de zang van de vis”
HRT: Alles zingt, ja alles zingt, de zee, de bossen en de wind. Melodie is over-a-al. Het ruisen van de waterval, orgeltonen uit de zee, alles alles alles zingt er mee. Maar het mooiste dat er is, is de zang van de vis, de vis in zijn kom pom, pom, pom.
CRN: Alles zingt, ja alles zingt, de zee, de bossen en de wind.
HRT: De bomen zingen tot elkaar. En de regen speelt gitaar
CRN: Tokkelend op nat en ruis.
CRN + HRT: Alles, alles, alles zingt het uit. Maar het mooiste dat er is, is de zang van de vis, de vis in zijn kom pom, pom, pom
CRN: Maar wat is nou die hele bijzondere reden?
HRT: Cornelia het is hier zo druk, zo kan een mens toch niet denken.
HRT + CRN: Alles zingt, alles zingt, de zee de bossen en de wind, overal klinkt er geluid. Hoor de wind, die speelt een fluit. Zachtjes tussen keer en wol, alles alles alles zingt in koor. Maar het mooiste dat er is, is de zang van de vis, de vis in zijn kom.. Pom pomp om. Maar het mooiste dat er is, is de zang van de vis, de vis in zijn kom pom, pom, pom.
-einde lied-
TKA: Wow, wat een leuke verjaardag, dat wil ik ook!
KWK: Wanneer ben jij eigenlijk geboren Tika?
TKA: Dat weet ik niet! Papa?
KKK: Ow, dat weet ik echt niet mijn kindje, dat is al zo lang geleden, zo’n 120 jaar.
KWA: Ben jij al 120 jaar? Nou dan zie je er nog goed uit voor je leeftijd.
TKA: Dankje
KWK: Maar tika, als je vader het toch niet mee weet, dan kun je toch gewoon zelf een dag kiezen?
TKA: Ow ja dat is waar, Nou dan kies ik vandaag!
KWA: Gefeliciteerd, en wat wil je doen op je verjaardag?
TKA: Nou ik wil een feestje met muziek en
GLT + BRO: Cadeautjes
KWA: Nou dat is snel
BRO: Het lijkt tovertoom wel!
GLT: Zeg broer, hoe wist jij eigenlijk dat Tika jarig was?
BRO: Hoezo? Is Tika jarig dan?
GLT: Ow… Ik krijg hier zo’n punthoofd van.
BRO: Tika, jij krijgt van ons… Tadaaaaa, de TiTa Toverfluit.
TKA: Ow jongens, een TiTa Toverfluit wat lief, maar… wat kan zo’n fluit allemaal?
GLT: Geen idee
BRO: Ik ook niet
TTT: Let maar eens op, van noord naar zuid, zo waait de wind, blaas de fluit en de dans begint.
Lied 6: “TiTa Toverfluit”
GLT + BRO: TiTa, TiTa, TiTa toverflluit, jij gaat dansen zingt een lied of je dat nu wilt of niet, dans mijn vriend zodra de fluit begint.
TTT: Tika, zo heb je toch met de grobbebollen een leuke verjaardag!
TKA: En met u papa!
TTT: Nee kindje, ik moet weg, op studiereis, naar de Sahara, ik ga zo’n kameel toch maar eens van dichtbij bekijken!
TKA: Maar dan bent u er niet op mijn verjaardag
TTT: Niet zo sip meisje, vanochtend was jij nog niet jarig.
Owja de rest komt nog, maar die hebben we nog niet af

Robin