drie weken geleden ga ik op mijn solexie naar het gemeentehuis en achter de balie zit een dame die net over de rand heen kan kijken ( kan zij niets aan doen natuurlijk hi hi ).
ze staat te praten met een man die een bak koffie in zijn handen heeft, dan werk hij daar ook denk ik dan( nou ja werken hi hi)
ik sta een paar meter voor die balie stil en wacht af tot ze wat vraagt en na een tijdje doet zij dat ook.
ik kom een identiteitskaart laten maken, dat kan niet zegt zij op een strenge toon
waarom niet vraag ik logisch
omdat er een storing is zegt zij op een toon zo van dat snap je toch wel......burger.Uhhhh kan het morgen dan wel vraag ik, ja natuurlijk en je hoort haar denken stomme burger :>
een week later ga ik weer een poging wagen nu ga ik met de auto
ze zit weer in haar hok en nu zit ze te bellen, kan... denk ik nog... hoort misschien bij haar werk, maar nee ik hoor haar zeggen god meid ik heb zo'n een leuke vakantie gehad lekker uitrusten en niets d.....meer hoor ik, niet ik loop natuurlijk door, maar ik snap het wel.
vandaag kon ik het papiertje ophalen en ik moet natuurlijk weer langs die hard werkende dame, en jawel ze staat weer te praten met iemand die daar werkt met een bak koffie in zijn hand :>
ik loop gewoon door vraag niets en kijk haar niet aan, ze houden mij niet eens tegen.
waarom zit zij er dan, vraag ik mij af.
ik loop naar de balie waar ik mijn identiteitskaart kan ophalen heeee helemaal niemand ik kan zo door lopen lekker hoor.
ik pak het eerste loket en er staat een meisje op van achter haar buro zij loopt naar het eerste loket van af haar kant voor mij dus de verste, zij vraagt kunt u even hier komen, stel je voor dat ze drie stappen meer moet doen
ik kan door het kantoor heen kijken naar buiten en daar staan twee mensen te roken en te kletsen, pauze denk ik nog
op de terug weg kom ik weer lans die hard werkende dame en ze staat nu met iemand anders te praten, ik loop door en kijk ze niet aan zij mij ook niet......
ik bedenk mij nu pas dat ik altijd het verkeerde werk heb gedaan.
ambtenaar had ik moeten worden, je komt nog eens buiten en je kan bellen op de burger zijn kosten en de koffie die betalen ze ook........en wat dacht je van hun salaris, daar wil ik niet eens aan denken.....
[/u]