gisteren was mijn dochter jarig en ik had nog geen cadeautje, zoeken dus naar iets leuks.
ik zie meteen bij de juwelier een leuk hangertje met een ketting.
maar ik ga natuurlijk niet het eerste de beste kopen dus ik loop nog een groot uurtje door schagen om iets te zoeken.
ik kan verder niets vinden dat leuker is dan dat hangertje, dus ik besluit om dat te kopen.
ik loop de winkel binnen en ik vraag of ik het hangertje kan bekijken.
de verkoopster pak het tableau uit de etalage en kwakt het op de toonbank, dat zijn ze, er zaten meer hangertjes op dat tableau.
nou zeg ik, ik wil die paarse graag zien, nou zegt de verkoopster er zit een heel klein kettinkje aan 45 cm. ja zeg ik , dat zegt mij niets dus wil ik het even zien.
ja maar ze zitten in de knoop, zegt zij.
toch wil ik die paarse zien en zij begint de boel uit de knoop te halen.
45 cm dus en dat is erg klein. ik denk bij mij zelf wat zeurt ze toch over die cm. ineens gaat er een lampje branden, ze ziet mijn nek en denk daar past dat kettinkje noot over heen ( tr.t) ik zeg meteen dit is niet voor mij maar voor mijn dochter en die is veel slanker.
er kwam geen glimlachje over haar lippen.
ze kreeg de kettinkjes uit de knoop en ik kon er even naar kijken.
het word de paarse zei ik. ze propte het kettinkje in een zakje, ik vroeg heeft u ook een mooi doosje, en daar wil ik heus wel extra voor betalen hoor.
ja dat kost een euro.... doe maar zei ik.
ze maakte de rekening op en de prijs was zonder die extra euro, ik heb betaald en ik snap er niets van.
ben ik nou zo'n hark......en het kettinkje paste wel om mijn nekje hahahahahaha
ik heb dat wel even stiekem gepast toen ik thuis was.
vandaag ga ik met mijn moeder kleren kopen en wij zijn daar heel goed in geslaagd:> :>
dus na een uurtje passen en meten zijn wij toe aan een bakkie koffie toch ?
dus naar de Hema in amsterdam noord.
ik sta in de rij en er zijn twee dames voor ons, dus wij staan met zijn vieren in de rij. niet veel toch?
wachten en wachten er zijn drie dames achter de balie, een wast af de ander maakt een ijsje en weer een ander loopt met een bakje aardbeien te showen.
in eens schiet mij te binnen dat ik de vorige keer ook zo lang heb moeten wachten.
het werkt daar namelijk zo, de kassa juffrouw moet ook de ijsjes maken en de koffie klaar maken, met andere woorden je moet gewoon lang wachten.
er is een dame voor de afwas en een dame voor de show en net aan die dame vraag ik of zij ons kan helpen. ze hoort mij niet eens ik ben lucht voor haar, ze gaat een klap deur door en de dame die voor mij is en nog langer staat te wachten zegt , hier snap ik niets van. nou ik ook niet .
ik vraag het meteen nog een keer als die dame door de klapdeur naar binnen komt met een bakje aardbeien in haar handen, kunt u ons misschien helpen aan een bakje koffie?
ze loopt gewoon door.... ik tik mijn moeder op haar schouder en zeg.... kom ma er zijn nog meer koffie tentjes en kordaat lopen wij de Hema uit, nooit maar dan ook nooit meer ga ik daar koffie drinken.
wij zijn lekker op een terrasje gaan zitten naar mensen kijken, veel en veel leuker